fredag 13 april 2007

Kan jag få se på körkortet?

Fredag den 13.. Hur ska den här dagen sluta?


Idag körde vi grus. 2 lass närmare bestämt. Lasse, jag och Gert-Arne drog iväg till grustaget mellan Karlskrona och Ronneby. Ca 12 ton på flaket körde Lasse första svängen till Jämjö och till en orienteringsklubb som heter OK Orion. De håller på att anlägga elljusspår och annat. Efter lite tvekande så bestämde vi att köra ytterligare ett lass och denna gången körde jag FL7:an. På vägen tillbaka började Gert-Arne ställa konstiga frågor..
"Beskriv hur släpets bromsar fungerar".

Jag lyckades med nöd och näppe, och utan att hitta rätt ord till alla komponenter, förklara hur det fungerar. Tror jag..
Gert-Arne och Kai har s.k examinationsrätt. Dvs, de har rätt att godkänna körkort för vägverkets räkning.
När vi var tillbaka förklarade Gert-Arne att han skulle in i datorn och registrera...


.. till Lasse, Daniel och mig!!
YES!

Ha en skön helg! Det ska jag ha.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till C!!! *ler stort* :-)

And by the way ... du har väl hört talas om att vissa fåglar har självhäftande massa under klorna när de så vill. ;-)

Det vet väl varenda kotte! *fniss*

Kramis!!

Magnus sa...

Jag fattar inte ett barr! >:oP

Anonym sa...

:-0
Då får man gratulera till den fina lappen!
Det var kul att höra/läsa.

Mega kramar ;-)

Anonym sa...

Skulle jag ... moi ... ha använt mig av självhäftande massa på de stackars små fåglarnas fötter? :-O
Ingalunda! ;-)

Jag är en snäll, fredlig och sann djurvän. Fråga myran Myrra, flugan Fido eller masken Max. *s*

De har många frågor att svara på just nu, så det kan dock ta lite tid. *s* De är i alla fall mycket hjälpsamma och tar sig verkligen tid! ;-)

Antingen så har väl fåglarna bra grepp i sina klor eller så har de något sorts inbyggt självhäftande material på undersidan av klorna, som fäster lätt vid grenen. *fniss*

Fint det är med de nya fotona i bloggens layout!! :-)

Kramisar!

Anonym sa...

Grattis!