onsdag 11 april 2007

Hemma igen

Hej! Hoppas du haft en skön påskhelg med allt vad det innebär. Själv har jag haft en toppenhelg med mycket godis och till och med golf!
Efter 45 minuter försening från Bromma så var jag hemma igen vid 21.15 på tisdagskvällen. Eller hemma och hemma.. Kombon ringde på förmiddagen och berättade att jag åkte hem på egen risk. Sjukdom hade utbrutit och ingen visste vad det var. Inte ens på sjukhuset. Gissa om man blev lite nervös. Man har sällan tid att bli/vara sjuk, men nu var det mer olägligt än vanligt för min del. En febril aktivitet satte igång med telefonsamtal till höger och vänster. Till slut fick jag tag på ett vandrarhem i Ronneby där jag i alla fall kunde tillbringa den första natten "hemma". Kombon skulle ha hämtat mig på flygplatsen men det gick såklart inte. Jag hade tur och fick tag på Linda som körde mig till Karlskrona så jag kunde hämta min bil och ta mig till vandrarhemmet. Jag hade ringt till kombon och meddelat att jag skulle ta in på vandrarhem. "Jag har inte pesten" fick jag till svar.
Tillbaka på skolan igen och idag lekte jag med timmerbilskranen i stort sett hela dagen. Det var lurigt med spakar och pedaler i början, men det gick bättre och bättre efterhand.


Direkt efter lunch körde vi in till vägverket för att ta foto och lämna namntecking till körkortet. Efteråt stannade vi på Glassiären mitt i stan och åt lite glass.
Synd att säga lite förresten, minsta glassen är som en halv middag.. Jag tog inte den minsta kan jag säga.
Jag fortsatte med krankörning när vi kom tillbaka och just som jag höll på att parkera kranen kom Gert-Arne farandes över gården och undrade om jag kunde köra FL7:an med honom och ställa av flaket på den ute skogen utanför Karlskrona.


Vi hade lite strul med att få av flaket men det gick till slut och vi var tillbaka vid 16-tiden till skolan och dagen var till ända.

Vi hörs!
//Magnus

Inga kommentarer: